26 Eylül 2010 Pazar

Düğünlerin Vazgeçilmezi... Besame Mucho


Bir düğün vazgeçilmezi... Öyle ki, bu parça çalmadığı zaman dj’de bir problem olduğunu düşünür insan. Ben ne kadar dinlesem de bu parçadan nedense sıkılmıyorum. Her yaşa, her döneme, her kulağa hitap eden bir şarkı ve sanırım tam da bu nedenle klasikleşmeye hak kazanmış. Şarkı 1940 yılında Meksikalı Consulo Velazquez tarafından bestelenmiş.

Bu parçanın pek çok cover’ı olduğunu biliyorum, yine de yaklaşık 110 farklı sanatçı tarafından yorumlandığını görünce şaşırmadım desem yalan olur. Bu kadarını tahmin etmiyordum açıkçası! Besame Mucho’yu yorumlayan sanatçılar arasında Andrea Bocelli, The Beatles, Cesaria Evora, Charles Aznavour, Chris Isaac, Elvis Presley, Frank Sinatra, Nana Mouskouri, Nat “King” Cole, Sarah Brightman bulunuyor.

Dünyaca ünlü sanatçıların çoğunun yorumladığını görünce aklıma bir benzerlik geldi. Türkiye’de sahneye çıkan her sanatçının yorumladığı bazı parçalar vardır hani, “garanti” olarak bakarlar. Tempo biraz düştü mü, insanlar sıkıldı mı, hemen bu parçalar devreye girer. Seyircilerin genci, yaşlısı tümü bu parçayı bildiğinden sanatçıyı kurtarıverir. Farklı müzik türlerinden örnek verecek olursak,

Türk sanat müziği konserlerinde sıkılan gençler için “Çile Bülbülüm”

Pop müziği konserlerinde sıkılan anne-babalar için “Ajda Pekkan’dan Bambaşka Biri”

Düğünlerde dans pisti boşaldığı zaman gelinin suratında oluşan panik ifadesini ortadan hemen kaldırmak için “Osman Ağa ya da Fatih Ürek’ten Hadi Hadi Hadi”

Eminim çoğumuz için geçerlidir bu. Mesela ben Türk Sanat Müziği’nden pek hoşlanmasam da, Çile Bülbülüm’ü zevkle dinleyebiliyorum. Göbek havasını sevmesem de Hadi Hadi Hadi’de yerimde duramıyorum. Ajda Pekkan’dan Bambaşka Biri’ni dinlerken sözlere eşlik etmeden duramıyorum…

Kısacası herkese hitap ediyor olması sebebiyle bir anda ortamdaki birbirinden farklı tüm insanları ortak bir paydada buluşturabilen parçalardan söz ediyorum… Zaten müziğin en güzel özelliği bu değil mi? Pek çok konuda fikir ayrılığı yaşayan insanlar ortak bir zevki müzik yoluyla paylaşabiliyorlar…

Besame Mucho’nun da bu mantıkla 110'dan fazla şarkıcı tarafından konserlerde yorumlanmış olabileceğini düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder