25 Eylül 2010 Cumartesi

Sardes



Photoshop rötuşları nedeniyle %100 doğal olmasalar da Nuri Bilge Ceylan’ın fotoğraflarını beğeniyorum. Özellikle “Turkey Cinemascope” oldukça güzel bir çalışma. Cinemascope’daki fotoğraflardan biri Manisa Salihli ilçe sınırlarında bulunan Sardes antik kenti. Ben de 2009 Kasım’ında Sardes’i ziyaret etmiştim.

Sardes, Lidya Devleti’ne başkentlik yapmış antik bir kenttir ve paranın ilk basıldığı yer olduğu söylenir.

N. B. Ceylan’ın bu fotoğrafı tasarlanmış bir fotoğraf. Bir defa antik kentin girişi diğer tarafta, yani özellikle çekim yapılmak için kentin arkasına geçilmiş. Ayrıca orada koyunların otluyor olduğunu da pek sanmıyorum! Koyunlar ve çoban oraya yerleştirilerek fotoğraf çekilmiş. Zaten çobanın elinde şemsiye olmasından bunun doğal bir fotoğraf olamayacağını anlıyoruz. Yani fotoğrafçılıkta benim asıl hoşuma giden “o anı yakalama” kullanılmamış. Fakat yine de bu fotoğrafın güzelliğinden hiçbir şey götürmüyor, çok başarılı bir kompozisyon olduğunu düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder