20 Eylül 2010 Pazartesi

Grisham Tutkusu!


Yeni takıntım İngilizce Bestseller okumak. Özellikle yaz dönemi için bu takıntıyı herkese tavsiye ediyorum. Benim gibi bir zamanlar İngilizce öğrenmişseniz ama işiniz sebebiyle artık kullanmadığınız için unutacağınızdan korkuyorsanız, bu romanlar tam size göre. Edebi metinler olmadığından okumakta sıkıntı çekmiyorsunuz. Ayrıca sürükleyici olduklarından kısa sürede kitabı bitirip kendinizle gurur duyabilirsiniz!

İngilizce bestseller okumaya tabii ki işin üstadı John Grisham’dan başladım. John Grisham toplam 24 kitap yazmış ve bunların 8 tanesi sinemaya aktarılmış. Kendisi uzun seneler avukatlık yaptığı için kitaplarının tamamı yasal konuları içeriyor. Okurken kitapta sık yer alan birkaç hukuki terim için sözlüğe baktığımı itiraf etmeliyim.

Yazarın sinemaya aktarılan romanları şöyle;

The Firm (1993)
The Pelican Brief (1993)
The Client (1994)
A Time to Kill (1996)
The Chamber (1996)
The Rainmaker (1997)
The Runaway Jury (2003)
Christmas with the kranks (2004)

Ben bu filmlerin hepsini duymuş ve çoğunu izlemiştim. Kitapların filmlerden her zaman daha iyi olduğuna inanan biri olarak bir John Grisham kitabına başlamaya karar verdim ve elime “The Client”’ı aldım. Kitaba bir iş seyahatinde başladım. Uçağı beklerken başladım ve uçuş esnasında da elimden bırakamadım. Akşam otele gittiğimden son derece bitkin olmama rağmen 10 sayfa da olsa okumalıyım diye düşünerek yine kendimi Reggie Love ve Mark Sway’in hikayesini okurken buldum. Kitabı bitirdikten sonra bir kez daha romanların sinema uyarlamalarından daha çok tat verdiğine emin oldum.

Romanı çok beğendiğim için hemen bir Grisham kitabı daha okumak için kollarıu sıvadım ve The Runaway Jury’ye başladım. The Client kadar hızlı okuyamasam da yine elimden bırakamadığım güzel bir hikayeydi. Şimdiki hedefim ise 1993 yapımı filminde Tom Cruise’un oynadığı The Firm kitabını okumak…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder