20 Eylül 2010 Pazartesi

Tracy Chapman


Tracy Chapman da beni sesinin güzelliğiyle etkileyen şarkıcılardan. Chapman, Dünyaca bilinen en meşhur şarkısı Fast Car ile pek çok Grammy kazanmakla beraber, Rolling Stone dergisinin 2004 yılında yayınladığı “500 Greatest Songs of All Time” listesine en yüksek sıradan giren kadın şarkıcı olmuş.

Tracy Chapman’ı ilk dinlerken ben de pek çok insanla aynı yanılgıya düşüp bir erkek sesi olduğunu düşündüm. İkinci olarak bu sesi Tanita Tikaram ile karıştırma yanılgısına düştüm. Twist In My Sobriety şarkısıyla ünlenmiş olan bu İngiliz pop şarkıcısının da erkeksi bir sesi vardır. (Look my eyes are just holograms/Look your love has drawn red from my hands/From my hands you know you'll never be/More than twist in my sobriety)

Zamanla tüm yanılgılarımdan arındım ve Tracy Chapman’ı keşfe çıktım. Dinledikçe bir kadına ait olan bu erkeksi ses bana daha fazla keyif vermeye başladı. Her şarkıda kendimi başka bir dünyada buldum sanki. Albümün sonuna geldiğimde hayallerim içinde kaybolmuştum. Dünyaya dönüşüm, yanlışlıkla playlist’imin sonuna eklediğim Tanita Tikaram şarkısıyla oldu ve o an bu iki sesi nasıl birbirine benzetmiş olduğuma şaştım. Chapman’ın sahip olduğu erkeksi tını beni hiç rahatsız etmiyor, hatta melodiyi güçlendiriyor ve beni uzaklara götürüyordu. Fakat aynı tını Tikaram’ın sesini mekanikleştirmekten öteye gidemiyordu…

Chapman’dan dinlemeye doyamadığım diğer şarkılar arasında Baby Can I Hold You, Give Me One Reason ve For My Lover geliyor…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder